سفره های پاک

خیلی می شنویم که این روزها نون حلال درآوردن سخته. یا برکت از سفره ها رفته

وقتی دقیق می شوی می بینی با ناآگاهی و یا استفاده از نادانی و یا ناآگاهی دیگران پولی را به نادرست ، قاطی مالمون میکنیم. درست مثل قطره ای ازخون که تو یک لیوان آب می افته، اگر چه قابل دیدن نست ولی آلوده شده و این آب برای قوت و قوّت مصرف می شود. در حالیکه به درصدی از آلودگی خورده می شود ...

با ورود همه جانبه ی فضای مجازی ناخودآگاه چقدر هزینه به دوستان تحمیل میکنیم

چه راحت موسسات و سازمانهای مطرح با تبلیغ دو پهلویی ، تصور رایگان بودن خدمتی، پولی از جیب دیگران می ربایند . 

خداوندا کمک کن بفهمیک و برکت را از زندگی بیرون نکنیم

امروز سه نگاه زیبا دیدم و یک جای تامل

سر صف نماز جماعت، خانمی متین و خوشرو نظر میامد. در پاسخ به سوالی، گفت: چون من باید رو صندلی نماز بخوانم، ترجیح میدهم در صف اول نباشم . تا فردی نباشد که نمازش به دلش نچسبد.

امام جماعت دیرتر آمد . وقتی آمد خانمی کنار من، یک جوری با خلوص نیت گفت: الهی هیچ که بی بزرگتر نشه

من گفتم: حرف شما من را به این فکر افتادم که علت درماندگی ها و کجرویهای ما، ندیدن صاحب امرمون است و او گفت : من همیشه این را از دل میکذرونم 

اقای بزازی، دیدم که متاب الهی قمشه ای گوشه ی میزش بود و بعد که من س<ال کردم چنان با شور و نشاطی از کتاب و نویسنده اش گفت که بعد فهمیدیم من دختر معلم دوران دبستان ایشان هستم و وقتی همسرم اومداز ظاهرشان یک حسنی را دید و با احساس بیان کرد

اما 

امروز سه بچه کوچک بالاتر از سه سال را دیدم که همراه پدر بودند و معلوم بود مامانسرکاره و پدر باید این مدت از فرزند مراقبت کنه و کارهای اداری و ... را رفع و رجوع کند

 

به هیچ قیمت، عیب  خود نباید گفت/  نگو، عیب دیگران، هرگز نشاید گفت

نه شرمنده کن، نه شرمسار ساز/ فقط به نزد خدا سوز و هم بساز

مشو خاص،دام آنجاست/  مرو جهتی که گناه، نیک پابرجاست

ببندچشم، زآنچه میکشد ترا به خطا/ بنوش زهر بلایی که داده شد ز قضا